środa, 18 czerwca 2014

Stosik nr 2 & garść nudnych informacji :P

Przez cały czas mojej nieobecności, trochę się tego wszystkiego zebrało. A więc... jedziemy z koksem ^^


1. John Flanagan - Drużyna. Najeźdźcy - recenzja [TUTAJ]

2. Jay Kristoff - Tancerze burzy - kupione w zeszłoroczne wakacje i dawno przeczytane - recenzja w trakcie pisania.

3. Edgar Allan Poe - Opowieści kryminalne i tajemnicze - kupione w tym samym dniu co Tancerze burzy <Boże,  błogosław Empik za promocję " 3 za 2">

4. Dan Krokos - Obca pamięć - prezent mikołajkowy od koleżanki z klasy.

5. Suzanne Collins - Igrzyska śmierci - kupione za resztę mojego kieszonkowego, bo brat chciał przeczytać, a w bibliotece oczywiście nie było. Ja osobiście nie przepadam za narracją w czasie teraźniejszym, ale skoro już książkę kupiłam i praktycznie jest moja, to postaram się przeczytać.

6. Arthur Golden - Wyznania gejszy - pożyczone od przyjaciółki - 3/4 przeczytane, niedługo będzie recenzja.

7. Sebastian Uznański - Żałując za jutro - kolejny prezent mikołajkowy (lepiej nie komentować, jak dawno to było...)

8. Cassandra Clare - Miasto zagubionych dusz - Wygrana w konkursie na fanpage'u Wydawnictwa MAG na facebooku.

9. Mikkel Birkegaard - Biblioteka cieni - prezent od koleżanki.

10. Cassandra Clare - Miasto kości - kupiona specjalnie na potrzeby mojej prezentacji maturalnej (wcześniej czytałam ebooka). Recenzja [TUTAJ].


11. Terry Goodkind - Pierwsza spowiedniczka - kolejny prezent od koleżanki.

12. John Green - Gwiazd naszych wina - Nie pamiętam kiedy ją kupiłam, ale jest już dawno przeczytana.

13. Wielka gramatyka języka angielskiego - kupiona w związku z maturą rozszerzoną z angielskiego - recenzja będzie niedługo.

14. Koreański. Kurs podstawowy - kupiony w styczniu (rozwinięcie tematu => info nr 2)

15. Koreański. 600 fiszek. Trening od podstaw - j.w.


Informacja nr 1.

W tym roku zdecydowałam się na wzięcie udziału w Camp NaNoWriMo (National Novel Writing Month). Dla ciekawych: link do stronki fb polskiej grupy biorącej udział w NaNoWriMo [LINK]
Nie zamierzam pisać powieści od podstaw, mam zamiar przepisać i poprawić moją pierwszą powieść (a przynajmniej to, co już zostało napisane) i osiągnąć wynik 50.000 słów w ciągu miesiąca. Camp trwa przez cały lipiec. Mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć cel i nie zgubić po drodze motywacji.
Trzymajcie kciuki!

Informacja nr 2.

Niewiele osób o tym wie, ale zawsze miałam słabość do kultury azjatyckiej, architektury, strojów i w ogóle wszystkiego. Ale nigdy nic nie mówiłam. Wiecie jak to jest - większość ludzi się wyśmiewa, że ktoś interesuje się Azją - no chyba, że tylko w moim otoczeniu tak jest.
Tak czy siak, rok temu zainteresowałam się krajami azjatyckimi na poważnie - na początku Japonią (wszystko przez przyjaciółkę), ale we wrześniu 2013 odkryłam Koreę i już przy niej zostałam. I jak widać, na chwilę obecną zwisa mi, że ktoś się będzie nabijał.
Ale do czego zmierzam - myślę o tym cały czas i wydaje mi się, że dobrym pomysłem będzie wkręcenie na tego bloga trochę więcej tematyki azjatyckiej. Obok wszystkich książek, które recenzuję, z czasem spróbuję wpleść trochę książek o tematyce azjatyckiej, może jakieś czasopisma, filmy, a może odbije mi na tyle, że zacznę recenzować mangi, manhwy, anime itp. Ale na chwilę obecną - pożyjemy, zobaczymy.

Informacja nr 3.

Właściwie mogłam to podpiąć pod poprzednie info, ale żeby nie pomieszać - od początku istnienia bloga, czyli od lutego 2012, skupiałam się tylko i wyłącznie na książkach. Myślę, że z czasem zacznę recenzować też filmy, muzykę i cokolwiek wpadnie mi w ręce.

No cóż... wygląda na to, że na dzisiaj to wszystko. Czekajcie cierpliwie na recenzje!!

Na koniec - nie śmiejcie się - wrzucam jeden z moich ulubionych kawałków mojego ulubionego koreańskiego zespołu xDD



7 komentarzy:

  1. Ale ciekawy pomysł z tym pisaniem powieści w jeden miesiąc. O_O Trzymam kciuki, aby się udało. ;) Może sama też spróbuję, ale znając mnie... Nie, nieważne. Cieszę się, że powracasz w wielkim stylu z jeszcze większą ilością pomysłów na rozwój tego bloga i wreszcie "wisi ci i powiewa" opinia innych ludzi. Ta zła opinia, mam na myśli. xD

    OdpowiedzUsuń
  2. A jednak wróciłaś :D Witaj ponownie w blogosferze. :D
    Stos masz przecudowny, praktycznie same perły: GNW, Drużyna. Najeźdźcy, Igrzyska śmierci (plus tej narracji jest taki, że autorka nie może w najciekawszym momencie przeskoczyć do innego wątku/bohatera :P), Wyznania gejszy, ale najlepsze z tego wszystkiego jest Pierwsza spowiedniczka - kiedyś oglądałam serial na podstawie tej serii i w pewnym momencie przestałam, bo stwierdziłam, że najpierw przeczytam książkę. Jeśli powieści mają taki sam klimat jak ich ekranizacje, to będę w siódmym niebie. :)

    Co do Camp... oczywiście życzę powodzenia. :)

    Choć za Koreą czy Japonią nie przepadam, to z chęcią się czegoś dowiem o tych krajach. Poza tym to twój blog i masz prawo pisać na nim o czym ci się tylko podoba. :D

    Też kiedyś myślałam o recenzowaniu piosenek, ale za dużo roboty przy tym było... wystarczą mi filmy i książki. :D

    Powodzenia we wszystkich planach! Miłego dnia
    Ashera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Ashero! :) Pierwszej spowiedniczki jeszcze nie zaczęłam czytać, ale serial oglądałam przez jakiś czas i bardzo mi się podobał. Zobaczymy, jaka się okaże ta książka :)

      Usuń
  3. Czekam na recenzję książki Wyznania gejszy - podobno świetna powieść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też bardzo intryguje ta książka, więc z niecierpliwością czekam na jej recenzje.

      Usuń
  4. Te stosiki! Wyznania Gejszy przeczytałam w połowie, potem - ze względu na koniec roku szkolnego maturzystów - musiałam oddać do biblioteki. Może kiedyś do niej wrócę. Igrzyska Śmierci to jedna z moich ulubionych książek! Również posiadam Wielką Gramatykę angielskiego. Książka super przydatna! Czekam na recenzję Obcej Pamięci i Opowieści Kryminalnych Poe! Pozdrawiam cieplutko i zapraszam znowu do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam na recenzję "Tancerze burzy". Ta książka przykuła mój wzrok w bibliotece, ale z różnych przyczyn nie miałam okazji jej wypożyczyć. Zwykle miałam już pełne konto XD. Ciekawią mnie dzieła Edgara Alana Poe oraz Goodkind'a bo jakiś czas na nich trafiam i słyszałam, że to porządni i sławni pisarze, ale poza tym nie wiem nic.

    OdpowiedzUsuń